غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

لیکوئید و شامپو آلپسین C1 و تاثیر آن بر ریزش مو در مردان

شامپو آلپسین

لیکوئید و شامپو آلپسین C1 محصولات ضد ریزش مو برای مردان و تولید شده توسط لابراتوار آلمانی دکتر وولف می باشند، شرکت آلپسین محصولات دیگری مانند شامپو دابل افکت و غیره نیز برای درمان شوره سر و سایر مشکلات مو تولید می کند که اغلب آن ها مخصوص آقایان می باشد.

مواد موثر در شامپو آلپسین C1 که سبب تقویت ریشه موها و کاهش ریزش مو می گردند عبارتند از: عنصر روی(زینک)، پروتئین گندم هیدرولیز شده، ویتامین ب3(نیاسینامید)، ویتامین ب5(پانتنول)، روغن کرچک به شکل هیدروژنه و کافئین

تاثیر مواد موجود در لیکوئید کافئین و شامپو آلپسین بر کاهش ریزش مو از نظر علمی ثابت شده است، روی، ویتامین ب3 و ب5 از مواد مغذیی می باشند که کمک به رویش و حفظ سلامت موها می کنند و همچنین کمبود آن ها موجب ریزش موها هم در زنان و هم در مردان می گردد.

روغن کرچک(Castor Oil) نیز تاریخچه طولانی دارد و از قدیم الایام به عنوان یک روغن گیاهی برای تقویت موها مورد استفاده عموم قرار می گرفته است، قابل ذکر است فرم هیدروژنه روغن کرچک که در شامپو آلپسین بکار رفته موجب چربی سر نمی شود و به سرعت جذب می گردد.

حتما بخوانید: مقایسه انواع روش های کاشت مو، بهترین روش کاشت مو کدام است؟

ترکیب دیگر کافئین است که ماده اصلی و موثر در شامپو آلپسین می باشد، برخی از تحقیقات نشان می دهند کافئین باعث کاهش اثرات مخرب هورمون تستوسترون و هیدروتستسترون(DHT) بر ریشه موها می گردد.

با افزایش سن در مردان تبدیل هورمون تستوسترون به هیدروتستوسترون افزایش می یابد، ازدیاد هورمون DHT یکی از علل اصلی ریزش مو در مردان می باشد که به آن ریزش مو با الگوی مردانه گفته می شود.

کافئین موجود در شامپو آلپسین براحتی جذب سر می شود به همین جهت هنگام استفاده از آن احساس خنکی در پوست سرتان خواهید کرد، با هر بار مصرف محلول و شامپو آلپسین تا 24 ساعت اثر آن بر ریشه موها باقی می ماند.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت شامپو آلپسین نبود نرم کننده در این شامپو می باشد اغلب شامپوها حاوی مقداری نرم کننده می باشند که این امر برای بعضی از مردان ناخوشایند است، افرادی که دارای موهای لخت و یا کسانی که موهایشان به سختی حالت می گیرد با مصرف شامپو آلپسین C1 حس رضایت خواهند داشت.

حتما بخوانید: چند توصیه برای جلوگیری از ریزش مو که همه مردان و زنان باید بدانند!

طریقه مصرف:

می توانید از شامپو آلپسین به شکل روزانه و یا چند بار در هفته استفاده نمایید، هنگام استحمام اجازه دهید کف آن به مدت 2 دقیقه بر سرتان بماند و سپس اقدام به آبکشی نمایید.

آیا می توان از شامپو آلپسین به طور مداوم استفاده نمود؟

اکثر متخصصین پوست و مو بر این عقیده اند که بهتر است هر شش ماه یکبار شامپوی مصرفی خود را تغییر دهید پس اگر شامپوی آلپسین به موهایتان سازگار است بهتر است یک شامپو مناسب دیگری نیز انتخاب نمایید و هر کدام را به شکل دوره ای به مدت 6 ماه مصرف نمایید.

محلول آلپسین(لیکوئید کافئین آلپسین):

لیکوئید آلپسین(تونیک آلپسین) نیز حاوی همان مواد مغذی موجود در شامپو آلپسین می باشد البته به مقدار بیشتر و با قابلیت جذب بالاتر، به همین دلیل توصیه می شود برای کسب نتیجه مناسب هم از شامپو و هم از لیکوئید آلپسین به طور همزمان استفاده نمایید.

عملکرد و تاثیر لیکوئید آلپسین بر ریزش مو:

لیکوئید آلپسین به عنوان یک محلول ضد ریزش مو و تقویت کننده شناخته می شود و نه برای تحریک رویش مو به همین جهت با مصرف آن باید انتظار کاهش ریزش مو و افزایش ضخامت تارهای مو را داشته باشید و نه رویش مو در مناطق طاس و بی مو.

مصرف محلول آلپسین برای هر نوع ریزش مو در مردان مناسب می باشد و هر فردی که دچار ریزش مو بوده می تواند از آن استفاده نماید، این محلول اساسا برای درمان ریزش مو در مردان تولید شده است و خانم ها صرفا در زمانی که علت ریزش مو در آنان ازدیاد هورمون مردانه است می توانند از آن استفاده نمایند.

نکته: اگر جز افرادی می باشید که به مواد حاوی کافئین از قبیل چای، قهوه، نسکافه و غیره حساسیت دارید نباید از لیکوئید آلپسین استفاده نمایید.

حتما بخوانید: با 13 گیاه معجزه آسا برای رویش موها آشنا شوید!

طریقه مصرف لیکوئید آلپسین:

هر روز 2 الی 4 سی سی از محلول را در نواحی کم پشت سر و یا نواحی که دچار ریزش مو می باشید ریخته و با نوک انگشتان به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید، مقدار مصرف باید طوری باشد که نواحی مورد نظر را کامل پوشش دهد.

بهترین زمان برای مصرف لیکوئید آلپسین صبح می باشد، به دلیل کافئین موجود در آن مصرف شب هنگام آن ممکن است موجب بی خوابی در برخی از افراد گردد.

توصیه می شود محلول آلپسین را حداقل برای 6 ماه به شکل روزانه مصرف نمایید.

برای جذب بهتر محلول آلپسین پوست سرتان نباید چرب باشد و توصیه می شود بعد از استحمام و مصرف شامپو C1 و خشک کردن موها از آن استفاده نمایید.

اگر با مصرف شامپو و یا لیکوئید آلپسین خارش، حساسیت پوستی، تپش قلب، سرگیجه و عوارض دیگری را تجربه کردید مصرف آنرا قطع و با پزشک متخصص مشورت نمایید.

حتما بخوانید: علت جوش صورت و نحوه درمان آن چیست؟

سوالات متداول:

جناب دکتر آیا از محلول و شامپوی آلپسین می توان بدون تجویز پزشک استفاده نمود؟

محلول و شامپوی آلپسین جز دسته محصولات آرایشی و بهداشتی محسوب می شوند و برای مصرف آن ها نیازی به تجویز پزشک نمی باشد، اما بهتر است برای کسب نتیجه مناسب قبل از مصرف هر گونه محصول ضد ریزش مو با پزشک متخصص مشورت نمایید.

آیا لیکوئید آلپسین دارای عوارض جانبی است؟

هیچ عوارض جانبی از سوی شرکت تولید کننده عنوان نشده است، اما اشخاصی که حساسیت زیادی به مصرف کافئین دارند ممکن است با مصرف آن عوارضی را تجربه کنند.

آیا مصرف لیکوئید آلپسین می تواند باعث تشدید ریزش مو شود؟

ممکن است در ابتدا با مصرف محلول آلپسین به واسطه ماساژ دادن سر، موهایی که دارای ریشه سستی می باشند دچار ریزش شوند که این امر به مرور زمان رفع می گردد اما اگر بعد از گذشت 1 ماه از مصرف آن کماکان ازدیاد ریزش موها را نسبت به قبل تجربه می کنید حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

دوره مصرف محلول آلپسین چگونه است؟

با توجه به وضعیت موها، سن و سایر فاکتورها پزشک شما تشخیص می دهد چگونه و به چه مدت از لیکوئید آلپسین استفاده نمایید، در اکثر موارد نیاز است در کنار این محلول از مکمل های غذایی مناسب جهت کمک به درمان ریزش مو نیز استفاده نمایید.

حتما بخوانید: استرس چگونه بدن، پوست و موهای ما را تخریب می کند؟