غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

موارد مصرف کپسول جینکوسان فارماتون (Gincosan Pharmaton)

جینکوسان

جینکوسان یک مکمل غذایی است که حاوی دو گیاه دارویی بنام جینسنگ (Ginseng) و جینکو بیلوبا (Ginkgo Biloba) و ساخت لابراتوار فارماتون (Pharmaton) سوئیس و هر قوطی آن حاوی 30 کپسول می باشد.

آشنایی با خواص گیاه جینکو بیلوبا و جینسنگ:

جینکو بیلوبا: جینکو بیلوبا یکی از گیاهان دارویی است که قدمت طولانی در طب گیاهی دارد، این گیاه باعث بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی به مغز شده و کمک به بهبود حافظه و تمرکز می کند همچنین باعث بهبود گردش خون به ریشه موها شده و موجب تقویت موها می گردد.

گیاه جینکو بیلوبا دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی می باشد و از روند پیری و فرسودگی بدن می کاهد. جینکو بیلوبا با تقویت غدد فوق کلیوی به بدن در کنترل استرس و حفظ آرامش نیز کمک می کند.

بعضی تحقیقات نشان می دهند جینکو بیلوبا کمک به درمان افسردگی می کند و همچنین از علائم بیماری آلزایمر می کاهد.

حتما بخوانید: چقدر بوتاکس در کاهش چین و چروک پوست تاثیر دارد و آیا دارای عوارض جانبی است؟

در هر کپسول جینکوسان 60 میلیگرم عصاره جینکو بیلوبا وجود دارد که مقدار مناسب و قابل توجهی است. توجه کنید این گیاه خون را رقیق می کند و نباید همزمان با داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و غیره مصرف شود.

جینسنگ: گیاه جینسنگ انواع مختلفی از قبیل جینسنگ سیبری (Siberian Ginseng)، جینسنگ آمریکایی (American Ginseng)، پاناکس جینسنگ (Panax Ginseng یا جینسنگ کره ای) و غیره دارد و تقریبا همه آن ها دارای خواص مشترک می باشند.

جینسنگ باعث تقویت غدد فوق کلیوی و ترشح بیشتر هورمون های جنسی و مولد انرژی می گردد و به عنوان گیاه افزایش دهنده قدرت بدنی و تمایلات جنسی در مردان شناخته می شود. مصرف آن در بانوان نیز بلامانع است و موجب تقویت عمومی بدن و سیستم ایمنی می گردد، بیشترین خاصیت جینسنگ در ریشه آن است و نوع جینسنگ استفاده شده در کپسول های جینکوسان پاناکس (Panax) است که به آن جینسنگ کره ای یا آسیایی نیز گفته می شود و محبوب ترین و رایج ترین نوع جینسنگ است. در هر کپسول جینکوسان 100 میلیگرم عصاره ریشه جینسنگ وجود دارد که مقدار استاندارد و مناسبی است.

حتما بخوانید: آیا روشی برای بزرگ کردن آلت تناسلی مردان وجود دارد؟

موارد مصرف:

تقویت عمومی بدن

در دوران نقاهت بعد از بیماری

کمک به تقویت حافظه

کمک به درمان ناتوانی جنسی

کمک به درمان ریزش مو

موارد منع مصرف:

در بارداری و شیردهی

در بیماران مبتلا به فشار خون

در بیماران مبتلا به مشکلات قلبی و کلیوی

در بیماران مبتلا به مشکلات انعقادی خون

حتما بخوانید: دلایل مهم ریزش مو در مردان کدامند و نقش وراثت چقدر است؟

طریقه مصرف:

روزانه یک الی دو کپسول و بهترین زمان بعد از صبحانه است.

سایر نکات:

از آنجا که جینکوسان محصولی انرژی زا و البته گیاهی و طبیعی است بهتر است صبح یا ظهر مصرف شود و از مصرف آن هنگام عصر یا شب خودداری کنید زیرا باعث برهم خوردن چرخه خواب می گردد.

محصولاتی که حاوی ریشه جینسنگ می باشند از آنجا که موجب تقویت غدد فوق کلیوی و افزایش سطح برخی از هورمون ها می شوند باید به شکل دوره ای (Cycle) مصرف گردند یعنی 4 هفته مصرف شود 2 الی 3 هفته مصرف آن قطع گردد و در صورت نیاز با نظر پزشک مجددا دوره تکرار شود.

از مصرف مکمل های غذایی بدون نظر پزشک جددا خودداری نمایید.