غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

کپسول آناکپس شرکت دوکری (Anacaps)

آناکپس

آناکپس یک مکمل غذایی به شکل کپسول و در بسته بندی 30 و 60 عددی می باشد و ساخت لابراتوار دوکری(Ducray) فرانسه است این محصول برای کمک به جلوگیری از ریزش مو و رشد بهتر موها می باشد.

هر دو عدد کپسول آناکپس حاوی 125 میلیگرم آمینو اسید میتونین (Methionine)، 125 میلیگرم آمینو اسید سیستین (Cystine)، 20 میلیگرم عصاره سویا، 18 میلیگرم ویتامین ب3 (Vitamin PP)، 10 میلیگرم ویتامین ای، 6 میلیگرم ویتامین ب5، 2 میلیگرم ویتامین ب6، 150 میکروگرم(0.15 میلیگرم) بیوتین (Vitamin B8) و 15 میلیگرم روی (Zinc) می باشد.

این محصول دوز مناسبی از مواد مغذی برای رشد موها دارد و نکته مثبت آن استفاده از فرم سیترات روی (Zinc Citrate) در آن است، سیترات روی راحتر جذب می شود و نیازی نمی باشد حتما همراه با غذا مصرف گردد از اینرو هم می توانید آنرا همراه با غذا و یا بدون غذا مصرف کنید.

حتما بخوانید: کدام مارک ماینوکسیدیل بهتر است؟ فوم بهتر است یا محلول؟

بررسی ترکیبات آناکپس:

عصاره سویا: عصاره سویا برای خانم هایی که دچار ریزش مو به دلیل اختلالات هورمونی می باشند مفید است و کمک به تنظیم سطح هورمون های زنانه می کند.

متیونین و سیستین: این دو اسید آمینه جز اسید آمینه های حاوی گوگرد می باشند که برای پوست و مو بسیار مفیدند آمینو اسیدها زنجیره های ساختاری پروتئین ها می باشند موها نیز از پروتئینی بنام کراتین ساخته شده اند و این دو ترکیب کمک به افزایش ضخامت و رشد سریعتر تارهای مو می کنند.

بیوتین: به بیوتین ویتامین H مخفف Hair نیز گفته می شود، بیوتین برای حفط سلامت ناخن ها، پوست و موها الزامی است به همین جهت در اکثر مکمل ها و محصولاتی که برای درمان ریزش مو و مشکلات پوستی تولید می شوند وجود دارد. میزان نیاز روزانه بدن به بیوتین برای بزرگسالان 300 میکروگرم و آناکپس حاوی 150 میکروگرم است و گاها پزشکان توصیه می کنند در کنار آناکپس از مکمل بیوتین نیز استفاده شود.

حتما بخوانید: مزوتراپی مو چیست؟ آیا این روش باعث رویش مجدد موها می شود؟

ویتامینB5(اسید پانتوتنیک): احتمالا نام آمپول بيوتين و بپانتن را شنیده اید بپانتن شکلی از ویتامین B5 است که به شکل مایع و در قالب آمپول می باشد این ویتامین برای مو، تولید انرژی و فعالیت غدد فوق کلیوی و مقابله با استرس در بدن مورد استفاده قرار می گیرد، می دانیم یکی از دلایل ریزش مو می تواند استرس باشد و ویتامین ب5 به کاهش و کنترل آن کمک می کند.

ویتامین B6 و B3: نام دیگر ویتامین B3 نیاسین و ویتامین ب6 پیریدوکسین است، هر دو این ویتامین ها کمک به جذب پروتئین و تجزیه آن می کنند ویتامین B6 در کنار اسید فولیک و ویتامین B12 کمک به رفع کم خونی و تولید گلبول های قرمز می کند و ماده مغذی بسیار مهم برای خانم ها و ورزشکاران است، ویتامین ب6 کمک به تنظیم خواب و سیستم اعصاب مرکزی نیز می نماید.

حتما بخوانید: درمان ریزش مو با پی آر پی(PRP) تبلیغات است یا واقعیت؟

روی(زینک): مهمترین ترکیب آناکپس زینک است این ماده معدنی نقش های بسیار مهمی در بدن ایفا می کند بیش از 100 آنزیم و هورمون برای تولید به آن نیاز دارند کمبود این ماده معدنی بسیار شایع است مقدار توصیه شده برای خانم ها روزانه 5 الی 8 و برای آقایان 10 الی 15 میلیگرم است و کمی مشکل است همه نیاز بدن را صرفا از مواد غذایی تامین کنیم، ریزش مو، ناخن های سست و لکه های سفید روی آن ها، مشکل در هضم غذا و ناتوانی جنسی در مردان می توانند از علائم کمبود روی باشند.

ویتامین E: ویتامین E از غشای سلولی محافظت می کند و برای افرادی که دارای موهای نازک و یا مو خوره می باشند مفید و کمک به رفع این مشکلات می کند. آلودگی هوا و استعمال دخانیات سبب کمبود ویتامین E در بدن می شوند.

حتما بخوانید: آیا رنگ کردن مو باعث آسیب به موها و یا ریزش مو می گردد؟

طریقه مصرف آناکپس:

مقدار توصیه شده برای مصرف آناکپس روزانه 1 الی 2 کپسول است. توصیه می شود از مصرف مکمل های غذایی با صبحانه خودداری کنید چای و قهوه که معمولا در صبحانه ما وجود دارد مانع جذب آن ها می شود بهترین زمان بعد از ناهار یا همراه آن است همچنین از آنجا که ویتامین ها انرژی زا می باشند از مصرفشان در عصر و شب خودداری کنید ممکن است سبب بی خوابی گردند.

طول دوره درمان حداقل 3 ماه است و البته میزان دقیق آنرا پزشک باید مشخص کند.

آناکپس هم برای آقایان و هم بانوان مناسب است.

حتما بخوانید: آیا ممکن است بعد از کاشت مو، موهای کاشته شده دچار ریزش شوند؟