غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

مدیتیشن چیست و چه تاثیری بر ذهن ما می گذارد؟

مدیتیشن

مدیتیشن یک تمرین ذهنی است که از نظر علمی تاثیر مثبت آن بر روان و فعالیت مغز ثابت شده است، همان طور که ورزش کردن سبب بهبود وضعیت جسمانی ما می شود، انجام تمرینات مدیتیشن نیز اثرات مثبتی بر ذهن ما می گذارند.

انواع مختلفی از تمرینات مدیتیشن با اهداف متفاوت وجود دارند، بعضی از آن ها برای کنترل استرس و ایجاد آرامش و بعضی دیگر برای افزایش تمرکز و قدرت ذهنی می باشند.

البته مدیتیشن باید با رعایت اصول و پیروی از الگوهای رفتاری ذهن طراحی شده باشد در غیر اینصورت حتی می تواند مخرب بوده و اثرات منفی به همراه داشته باشد، درست به مانند انجام ورزش های غیر اصولی.

حتما بخوانید: قهوه برای چه افرادی مفید و چه کسانی مضر است؟

اثرات مثبت این تمرین مدیتیشن که در قالب یک فایل صوتی برای شما تدارک دیده ام عبارتند از:

1. کنترل استرس و عصبانیت

2. افزایش تمرکز و قدرت ذهنی و به دنبال آن تصمیم گیری بهتر در امور زندگیتان

3. تسلط بر افکار

یکی از اولین تاثیرات این تمرین مدیتیشن این است که تصویری صحیح و واقعی از خودتان خواهید دید، بسیاری از مشکلات رفتاری ما به این دلیل است که ما خودمان و رفتارهایمان را نمی بینیم، مثلا شخصی بسیار بد خلق و ایراد گیر است، هیچگاه دیگران نمی توانند او را تغییر دهند، زیرا این شخص فکر می کند دیگران مشکل دارند و نه او، اولین گام برای تغییر در هر رفتاری مشاهده آن است!

حتما بخوانید: فواید چای سبز برای بدن چیست و چند لیوان در روز بنوشیم؟

با انجام این مدیتیشن واقعیت های بسیاری چه خوب و چه بد درباره خودتان خواهید دید که شاید به خیلی از آن ها توجه کافی نداشته اید، هر آنچه شما درباره خود ببینید می توانید براحتی آنها را تغییر دهید. از تغییر در رفتارهای ناصحیح خود گرفته تا وابستگی های فکری و حتی جسمانی مهم این است که ابتدا آنها را ببینید.

انجام این مدیتیشن تاثیر فوق العاده ای بر ذهن و روان شما می گذارد و باعث افزایش تمرکز، قدرت ذهنی، کنترل افکار و تسلط شما بر استرس می شود. این مدیتیشن یک خود درمانی بسیار موثر است با انجام این مدیتیشن بعد از مدتی دیگران به شما خواهند گفت که چه قدر تغییر کرده اید توضیحات لازم را در این فایل صوتی بطور کامل برای شما داده ام.

حتما بخوانید: روغن ماهی (امگا 3) چیست و برای چه بیماری هایی مفید است؟

نکاتی که قبیل از انجام مدیتیشن باید رعایت کنید:

1. محیطی آرام و نسبتا ساکت را انتخاب کنید.

2. بهتر است نور محیط ملایم باشد.

3. زمانی را برای انجام مدیتیشن انتخاب کنید که خسته و خواب آلود نمی باشید.

4. بلافاصله بعد از صرف غذا زمان مناسبی برای انجام مدیتیشن نمی باشد.

5. نیاز است این تمرین مدیتیشن را هر روز و یا حداقل 3 الی 4 بار در هفته انجام دهید.

جهت دانلود فایل صوتی آموزش مدیتیشن اینجا کلیک کنید!

این نسخه از مدیتیشن رایگان است.

حتما بخوانید: بیش از نیمی از مردم کمبود ویتامین د دارند؟!