غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

علل و راه پیشگیری از ریزش مو در دوران بارداری و شیردهی چیست؟

hair loss after pregnancy

بسیاری از خانم ها بعد از دوران بارداری دچار ریزش مو می شوند. بعضی ها بطور خفیف و برخی دیگر با شدت بسیار زیاد آن را تجربه می کنند.

اکثر خانم ها نگران هستند که آیا موهای ریخته شده در این دوران مجددا روییده می شوند و آیا روشی برای جلوگیری از ریزش موها در این دوران وجود دارد؟ بسیاری نیز که با شدت زیاد دچار ریزش مو می شوند با ترس و وحشت و گاهی افسردگی مواجه می شوند.

بگذارید ابتدا با علل، زمان و میزان ریزش موها مبحث را شروع کنیم.

علت ریزش موها در این دوران به واسطه تغییرات هورمونی در بدن خانم ها و زمان شروع آن معمولا 2 هفته بعد از زایمان می باشد و اوج ریزش موها در ماه دوم و سوم است که معمولا تا پایان 6 ماه ادامه می یابد. میزان ریزش موها در هر کس می تواند متفاوت باشد از 100 تار مو تا 500 تار مو در روز.

نکته اول ریزش موها بعد از زایمان امری طبیعی است و اکثرا خانم ها انرا تجربه می کنند و جای نگرانی نیست و معمولا تا پایان ماه 6 و 7 بعد از زایمان ادامه دارد، اگر بعد از این مدت از شدت ریزش موها کاسته نشد آنگاه می بایست به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید، ممکن است به واسطه شیردهی بدنتان دچار کمبود برخی از ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل آهن، روی، کلسیم، منیزیم و ویتامین د، ب12 و غیره شده باشد که با انجام آزمایشات مربوطه باید مورد بررسی قرار گیرد.

حتما بخوانید: آیا می دانستید بیش از 70 درصد از خانم ها دچار کمبود ویتامین د می باشند؟

نکته دوم به واسطه اینکه در دوران بارداری و شیردهی اکثر محلول ها و مکمل های غذایی منع مصرف داشته نمی توان درمانی برای جلوگیری کامل از ریزش موها در این دوران تجویز نمود و صرفا می توانید با دنبال کردن برنامه غذایی و مکملی مناسب زیر نظر پزشک متخصص از میزان ریزش موها بکاهید که البته با این کار به سلامت نوزاد خود نیز کمک می نمایید.

نکته سوم معمولا بخش زیادی از موهای ریخته شده در این دوران به مرور زمان جایگزین می شوند و نیازی به درمان نمی باشد، اما اگر موهایتان به میزان مورد نظر روییده نشدند، می توانید درمان را زیر نظر پزشک بعد از پایان ماه ششم شیردهی آغاز نمایید.

حتما بخوانید: آیا قرص های امگا 3 آن طور که تبلیغ می شوند برای بدن مفید می باشند؟

با آرزوی سلامتی برای شما و نوزادان عزیزتان.