غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

قرص یونی زینک UNI ZINC چیست؟ آیا کمک به کاهش ریزش مو می کند؟

یونی زینک

قرص یونی زینک یک مکمل غذایی جهت جلوگیری از ریزش مو به دلیل فقر ویتامین‌ها و تقویت پوست و ناخن‌ها است که به شکل قرص و در تعداد 60 عدد در بسته بندی مقوایی می باشد. این محصول تحت لیسانس شرکت لیبرتی سوئیس در ایران توسط شرکت ابیان دارو تولید می شود.

بررسی ترکیبات یونی زینک (UNI ZINC)

یونی زینک شامل دوز مناسب از عنصر روی و ویتامین‌های گروه ب است از اینرو می توان از آن هم به عنوان قرص زینک و هم به عنوان قرص ب کمپلکس جهت تامین این دسته از مواد مغذی استفاده نمود. نوع عنصر روی استفاده شده در این محصول سولفات منوهیدرات (Sulfate Monohydrate) است که به خوبی جذب می شود.

 بیوتین و روی 2 ماده مغذی مهم برای تغذیه موها می باشند و این محصول با دارا بودن این ترکیبات برای رشد و جلوگیری از ریزش موها مفید است.

ویتامین ث کمک به جذب روی و تولید کلاژن می کند که در این محصول به مقدار مناسبی وجود دارد. کلاژن پروتئینی است که پوست از آن ساخته می شود. یونی زینک با کمک به تولید کلاژن باعث شفاف شدن پوست صورت و رفع افتادگی آن می شود.

ویتامین‌های ث، خانواده ب و عنصر روی کمک به تولید انرژی و تقویت سیستم ایمنی می کنند که به میزان کافی در قرص یونی زینک موجود می‌باشند.

هر قرص حاوی 15 میلیگرم روی (زینک)، ویتامین B1 به میزان 10 میلیگرم، ویتامین B2 به میزان 10 میلیگرم، ویتامین B3 (نیاسین) به میزان 30 میلیگرم، ویتامین B6 به میزان 3 میلیگرم، ویتامین B12 به میزان 15 میکروگرم، اسید فولیک 500 میکروگرم، 50 میلیگرم کلسیم دی پانتوتنات یا همان ویتامین B5 (معادل 23 میلیگرم اسید پانتوتنیک)، 100 میکروگرم بیوتین و 150 میلیگرم ویتامین C است.

حتما بخوانید: دلایل شایع ریزش مو در زنان و نحوه تشخیص و درمان چیست؟

موارد مصرف یونی زینک

جهت جلوگیری از ریزش مو که به دلیل فقر ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.

جهت کمک به بهبود جوش و آکنه

کمک به جوانسازی پوست (برای این منظور توصیه می شود در کنار این مکمل غذایی از محصولات حاوی کلاژن نیز استفاده شود)

جبران کمبود روی

جبران کمبود ویتامین‌های ب

تقویت سیستم ایمنی

حتما بخوانید: دلایل مهم ریزش مو در مردان کدامند و نقش وراثت چقدر است؟

طریقه مصرف

روزانه یک عدد همراه یا بلافاصله بعد از غذا همراه با مقداری آب

بهترین زمان مصرف همراه با ناهار است. جهت جذب بهتر از نوشیدن چای، قهوه و سایر نوشیدنی‌هایی که حاوی کافئین می باشند یکساعت قبل و بعد از مصرف آن خودداری نمایید.

دوره مصرف

دوره معمول مصرف 2 ماه در سال است یا مطابق نظر پزشک

موارد احتیاط

خانم‌های باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی و کبدی و همچنین افرادی که حساسیت غذایی شدید دارند با احتیاط و زیر نظر پزشک مصرف نمایند.

تداخل دارویی

یونی زینک را نباید با لوودوپا، سیس پلاتین، دارو‌های ضد صرع از قبیل فنی توئین، بین فسفونات‌ها مانند آلندورونیت، رزیدرونات، اتیدرونات و آنتی بیوتیک‌ها بطور همزمان مصرف نمود.

در زمان مصرف یونی زینک از مصرف سایر مکمل‌ها که حاوی ویتامین‌های ب، ث و زینک می باشند از قبیل انواع مولتی ویتامین‌ها خودداری نمایید.

حتما بخوانید: علت و درمان ریزش مو سکه ای یا بیماری آلوپسی آره آتا چیست؟

عوارض جانبی

معمولا یونی زینک اگر مطابق دستور پزشک مصرف شود عوارض جانبی ندارد و یک مکمل مناسب است. اما هر مکمل و دارویی نیز ممکن است در درصد کمی از افراد عوارض جانبی ایجاد کند. این عوارض شامل سردرد، سرگیجه یا اسهال می باشد.

در ضمن توجه داشته باشید به دلیل وجود ویتامین‌های ب رنگ ادرار در حین مصرف این مکمل زردتر می شود که امری طبیعی است و درباره تمام مکمل‌های ب کمپلکس صادق است.

شرایط نگهداری

در دمای اتاق (زیر 30 درجه سانتی گراد) و در جای خشک و دور از نور خورشید نگهداری شود.

حتما بخوانید: آیا کوتاه کردن موها و یا تراشیدن سر از ریزش مو جلوگیری می کند؟