غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

بررسی ترکیبات، نحوه مصرف و میزان اثر قرص اکوفان Ecophane

اکوفان

قرص اکوفان یکی از محصولات شرکت Bailleul Biorga فرانسه است، این شرکت محصولات و مکمل های غذایی دیگری مانند قرص سیستین B6 نیز تولید می کند و تمرکز این شرکت بیشتر بروی تولید محصولات ضد ریزش مو است.

ترکیبات موجود در هر دو عدد قرص اکوفان عبارت است از: 1200 میلیگرم پروتئین هیدرولیز شده، 72 میلیگرم اسید آمینه سیستین، 120 میلیگرم اسید آمینه متیونین، 26 میلیگرم گیاه(جلبک) اسپیرولینا، 6.2 میلیگرم ویتامین ب5، 1.8 میلیگرم ویتامین ب6، 150 میکروگرم معادل 0.15 میلیگرم بیوتین، 18 میلیگرم ویتامین B3(نیاسین) و 15 میلیگرم روی(زینک)

حتما بخوانید: مزوتراپی مو چیست؟ آیا این روش باعث رویش مجدد موها می شود؟

جلبک اسپیرولینا(Spirulina): این گیاه دارای خاصیت ضد التهاب و آنتی اکسیدان است برای پاکسازی پوست مفید و برای افرادی که دچار حساسیت و خارش پوست می باشند نیز کمک کننده است همچنین گفته می شود مصرف این گیاه کمک به کاهش کلسترول بد(LDL) و افزایش کلسترول خوب(HDL) می کند.

پروتئین هیدرولیز شده و اسید آمینه های سیستین و متیونین: مو از پروتئینی بنام کراتین ساخته شده و کمبود پروتئین در بدن می تواند موجب نازک شدن تارهای مو و حتی موخوره شود، پروتئین هیدرولیز شده و اسید آمینه های سیستین و متیونین براحتی جذب بدن می شوند و کمک به افزایش رشد و ضخامت تارهای مو می کنند.

حتما بخوانید: درمان ریزش مو با پی آر پی(PRP) تبلیغات است یا واقعیت؟

بیوتین: بیوتین برای حفط سلامت ناخن ها، پوست و موها الزامی است و نقش مهمی در تکثیر سلول ها ایفا می کند به همین جهت آنرا ابزاری مفید برای رشد موها می دانند، هنگامی که بیوتین جذب و وارد جریان خون می شود با آنزیم های سلولی واکنش نشان می دهد و نقش مهمی در تولید اسیدهای آمینه ایفا می کند اسیدهای آمینه با هم ترکیب می شوند و پروتئین های ساختاری مانند کلاژن و کراتین در بدن را تولید می کنند که ساختار پوست و مو از آن ها تشکیل می شود.

حتما بخوانید: مقایسه انواع روش های کاشت مو، بهترین روش کاشت مو کدام است؟

ویتامین های B3, B5, B6: ویتامین گروه ب که به آن های ب کمپلکس نیز گفته می شود شامل ویتامین B1, B2, B3, B5, B6, B12, Folic Acid, Biotin می باشد و از مهمترین ویتامین های مورد نیاز بدن می باشند و مصرف کافی آن ها به مانند اکسیژن برای سلامت انسان ضروری است قرص اکوفان حاوی ویتامین ب3، ب5 و ب6 می باشد که نقش مهمی در جذب پروتئین موجود در مواد غذایی، تولید انرژی و رشد موها ایفا می کنند.

روی(Zinc): یکی از مهمترین مواد معدنی برای پوست و مو است که در اغلب مکمل های غذایی وجود دارد زیرا کمبود آن بسیار شایع است. روی برای تولید پروتئین ها، آنزیم ها، بسیاری از هورمون ها، تجزیه اسیدهای آمینه و تقویت سیستم ایمنی مورد نیاز است، کمبود روی می تواند منجر به بسیاری از بیماری های پوستی از قبیل جوش و آکنه، قارچ، پسوریازیس و سایر آلرژی ها و حتی ریزش مو شود. میزان توصیه شده روی برای زنان بالغ 5 الی 8 میلیگرم و برای مردان 10 الی 15 میلیگرم در روز است که می توان بخشی از آنرا از برنامه غذایی و بخشی دیگر را به شکل مکمل غذایی دریافت نمود.

حتما بخوانید: آیا رنگ کردن مو باعث آسیب به موها و یا ریزش مو می گردد؟

بسته بندی: اکوفان به شکل قرص و در بسته بندی 60 عددی و همچنین به شکل پودر(قوطی 318 گرمی) تولید و عرضه می شود.

موارد مصرف: تقویت ناخن ها و مو

طریقه مصرف: روزانه یک الی دو عدد همراه یا بلافاصه بعد از غذا

طول دوره درمان: مدت مصرف باید با نظر پزشک و بر اساس نیاز بدن مشخص گردد، دوره عمومی مصرف 2 الی 3 ماه است.

شرایط نگهداری: در محل خشک و زیر دمای 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود.